ESCUELA DE DOCTORADO
Actividades formativas de doctorado
 
D442007Analysis of microservice architecture and its implications for software system quality
Organiza: Luis Fernández Sanz - Grupo de Investigación TIFyC

Inscripción en: https://gestion-doctorado.uah.es/doccursos
(en este momento no hay plazo abierto para preinscripción en este curso)

Coordinación: Luis Fernández Sanz
Plazas ofertadas: 20
Duración: 1.5 horas     Tipo: Específico
Modalidad: Mixta (Presencial + virtual)

Lugar de impartición: Escuela Politécnica Superior


Fechas de impartición
16 de Julio de 2024 - 11:00 a 12:30 horas


Destinatarios
Estudiantes del programa de doctorado


Descripción general

This presentation provides an analysis of microservice architecture and its implications for software system quality. It begins by outlining the fundamental principles of microservice architecture, followed by a detailed examination of quality assessment methods for software systems. Key focus areas include the maintainability quality characteristics crucial for software longevity and efficiency. The presentation then explores specific approaches for assessing the quality of microservices, integrating fuzzy logic as a means to handle uncertainty and complexity. It concludes by proposing a novel fuzzy-based quality assessment model designed to enhance the precision and reliability of software quality evaluations.



Contenidos
  • Microservice Architecture
  • Quality Assessment for Software Systems
  • The Maintainability Quality Characteristics
  • Microservice Quality Assessment
  • Fuzzy logic
  • Proposed Fuzzy Based Quality Assessment Model


Profesorado

Dra. Rahime Yılmaz, researcher, Istanbul Technical University



Metodología

Sesión única de presentación en modalidad híbrida (presencial y remota) con turno de debates y preguntas al final.



Sistema de evaluación

Asistencia presencial o a través de Collaborate (con informe de conexión) y superar la prueba de preguntas sobre la presentación disponible en el correspondiente curso de Aula Virtual.