ESCUELA DE DOCTORADO
Actividades formativas de doctorado
 
D404010II ELT Seminar. Looking back to move forward: Bilingual (Spanish-English) education
Organiza: Actividad formativa específica del Programa de Doctorado en Lenguas Modernas

Inscripción en: https://gestion-doctorado.uah.es/doccursos
(en este momento no hay plazo abierto para preinscripción en este curso)

Coordinación: Dra. Silvia García Hernández
Plazas ofertadas: 15
Duración: 8 horas     Tipo: Específico
Modalidad: Presencial

Lugar de impartición: Por determinar


Fechas de impartición
07/06/2024


Destinatarios
Estudiantado interesado en la enseñanza de idiomas y la formación de profesorado de idiomas


Descripción general

This seminar will provide participants with an opportunity to delve into different aspects of bilingual education in Spain. By encouraging reflection and debate, the main objective is to explore challenges, benefits, and effective practices related to bilingual education (Spanish-English) from both the teaching practice and the research fields.



Contenidos

Throughout the seminar, different communications will be given by 6 experts in the field, following a participatory methodology. Through them, a subsequent discussion on different aspects related to bilingual education will be generated around three blocks of content: new perspectives on bilingual education from the research field, the questioning of misconceptions about CLIL, and the presentation of different teaching practices in real bilingual classrooms.



Profesorado

Francisco Gallardo del Puerto, Universidad de Cantabria
Lyndsay Buckingham, Universidad Pontificia Comillas
M. Luisa Pérez Cañado, Universidad de Jaén
Ana Halbach, Universidad de Alcalá
Eva Jechimer, Colegio Zurbarán, Colmenar Viejo/Universidad de Alcalá
Nagore Martín & Juan Miguel de la Fuente, Colegio Menéndez Pelayo, Cantabria



Metodología

The course methodology encourages active participation from students and fosters interaction with the speakers.



Sistema de evaluación

Online questionnaire administered at the end of the seminar.